دوشنبه، فروردین ۷

سخن از زنانی که پیمبر خواستگاری کرد و نگرفت *

یکی از باورهای تخمی و غلطی که در میان مسلمانان وجود دارد اینست که گمان می‌کنند پیامبرشان زنان عدیده و ریز و درشت و رنگ و وارنگ را به سبب امور خیر، ملاحظات سیاسی یا آینده نگری هایی اختیار کرده تا ریشه اسلام را تقویت کند. در همین رابطه اشاره میکنم به چند خط از تاریخ طبری که عینن در ادامه نقل می شود:


سخن از زنانی که پیمبر خواستگاری کرد و نگرفت

و نيز ضباعه دختر عامربن قرط را از پسرش سلمة بن هشام بن مغیره خواستگاري كرد و او گفت: «تا راي او را بپرسم» و پيش مادر رفت گفت: «پیمبر خدا از تو خواستگاری کرد».
گفت: «تو چه گفتی؟»
گفت: «گفتم تا رای تو را بپرسم.»
گفت: «مگر در مورد پيامبر بايد راي كسي را پرسيد، برو و موافقت كن.»
و سلمه، پیش پیامبر رفت اما پیمبر سکوت کرد به سبب آنکه شنیده بود ضباعه کهنسال است.

گويند: پيامبر از صفيه دختر بشامه، خواهر اعور عنبري نيز خواستگاري كرد وي اسير شده بود و پيمبر او را مخير كرد و گفت: «اگر خواهي من و اگر خواهي شوهرت را برگزین.»
و او گفت: «شوهرم» و پيمبر او را آزاد كرد.

و نيز پیمبر از ام جيب دختر عباس بن عبد المطلب خواستگاري كرد اما معلوم شد او عباس برادر شيري اوست که ثویبه هردو را شیر داده بود.

از جمره دختر حارث بن ابي حارث نيز خواستگاري كرد و پدرش گفت عیبی دارد و نداشت و چون به خانه رفت دید که برص گرفته است.

مشخص است که پیمبر خدا نه تنها به دنبال امور خیریه نبوده است، بلکه در اختیار کردن زنان خود، بسیار با سلیقه و با ذره بین رفتار می کرد. بر خلاف باور پیروانش، حضرت تنها به ارگاسم رساندن بیوه زنان را هدف خود قرار نمی داد، بلکه عشق و حال خود را نیز در نظر می‌گرفت. به نظر میرسد در میان 11 زنی که حضرت اختیار کرده، تنها یکی آنهم عایشه 9 ساله بیوه نبوده است. حضرت گویا مانند بسیاری از پسران جوان مایل بودند با زنان مسن و جا افتاده نزدیکی کنند، همان ژانر معروف فیلم‌های پورن معروف به MILF.

* تاریخ طبری جلد 4 صفحه 1298

فعالیت در توییتر

بازار وبلاگ نویسی مانند گذشته دیگر داغ نیست. کسانی که وبلاگ نویسی و وبلاگ خوانی میکردند امروز بیشتر در توییتر فعال هستند. من هم برای کمک و ا...